Thursday, April 19, 2012

Jak podpisać umowę dotyczącą organizacji wesela?


Jak podpisać umowę dotyczącą organizacji wesela?

Autorem artykułu jest Ślubny Raj

Załatwianie takich formalności często budzi wiele wątpliwości. Co powinniśmy zawrzeć w umowie? Na co zwrócić uwagę? Czego oczekiwać od organizatorów?

Rezerwując termin jesteście zobligowani do zapłaty zaliczki. Najczęściej w wysokości ok. 10% kosztów.
Już przy rezerwacji warto podać  kilka szczegółów:
Godzina i miejsce ślubu, oraz przewidywana godzina przyjazdu na salę. Pozwoli to dokładnie zaplanować czas organizatorom.
Podstawową sprawą jaka powinna znaleźć się w umowie to cena oraz to co obejmuje.
Obecnie wiele lokali zabezpiecza się  w umowie zapisem o tym, że stawka może ulec zmianie, np. w związku z inflacją. W takiej sytuacji konieczny jest zapis – w jaki sposób liczona jest inflacja; podany powinien być również  poziom zmian, których cena nie może przekroczyć.

Konieczne jest sprecyzowanie w umowie - jakie usługi obejmuje cena, i za co tak naprawdę  płacimy.
- czy zawiera napoje bezalkoholowe, soki, ciepłe napoje (kawę herbatę) – jeśli tak – to czy podawane są w nieograniczonych ilościach, czy są jakieś limity;
- ciasta/desery – niektóre sale zastrzegają, że ilość dokładek jest ograniczona, np. 2. Co jednak nie rzadko okazuje się niewystarczające.
- godzina zakończenia przyjęcia –  warto zapytać do której godziny organizatorzy przewidują obsługę przyjęć; często jeśli przekroczymy tą granicę jesteśmy zmuszeni do pokrycia dodatkowych kosztów;
- liczba osób obsługujących przyjęcie; cena za dzieci oraz za osoby techniczne (DJ, zespół, kamerzysta, fotograf – często płaci się  50% standardowej ceny);
- minimalna liczba gości (tu lepiej podać zaniżoną liczbę, by w razie rezygnacji części gości nie ponosić niepotrzebnych kosztów za zdeklarowaną  liczbę. Którą i tak zawsze możemy zwiększyć).
- dodatkowe opłaty za dekorację  (w niektórych salach nie mamy możliwości zamówienia dekoracji z zewnątrz, możemy tylko skorzystać z usług współpracujących z danym lokalem).
- ilość ciepłych i zimnych dań;

Ustalanie menu następuje najczęściej nie przy podpisywaniu umowy, ale później, jakiś czas przed ślubem.

Warto również, uzgadniając również  z zespołem czy DJ, przedstawić „plan działania” –  godzina oczepin, godzina podania tortu;
Należy zaplanować i uzgodnić  najmniejszy szczegół, by w dniu ślubu mieć pewność, że wszystko przebiegnie po naszej myśli.

www.slubnyraj.pl
---
Ślubny Raj - najwiekszy katalog branży ślubnej

Ślub, wesele, forum ślubne, ciekawe artykuły, porady,
Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl

No comments:

Post a Comment